رصد

دفاع از مرزهای عقیدتی اسلام و شیعه

رصد

دفاع از مرزهای عقیدتی اسلام و شیعه

بسمه تعالی

غلامرضا میناگر در سال 1340 هجری شمسی در شهرستان بروجرد در میان خانواده ای مذهبی، فرهنگی به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه گویای شهرستان دورود با مدیریت پدر خود به اتمام رساند. سپس دوره متوسطه را با بازگشت خانواده اش به بروجرد ادامه داد. در این میان علاقه مفرط به علوم دینی و الهی پیدا نموده بود به طوری که قصد داشت تا قبل از انقلاب که دوران نوجوانی وی بود؛ به حوزه ی علمیه قم مقدسه هجرت کند اما مواجه با ممانعتهایی می شد.

پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و در اولین بهار تحصیلی به این درخواست جامعه عمل پوشاند. در مدرسه علمیه ولیعصر همان شهر به تحصیل دروس مقدماتی پرداخت که در سال بعد به قم به منظور درک بیشتر و بهتر اساتید مهاجرت نمود. او پس از اتمام مقدمات خود در مدرسه امام صادق (ع) سطح را از محضر اساتید برجسته حوزه علمیه قم از قبیل حضرات آیات: «وجدانی فخر (ره)»، «اعتمادی»، «پایانی (ره)» و... فرا گرفت و پس از آن بیش از ده سال از خارج فقه و اصول آیات عظام: «مکارم شیرازی» و اساتیدی چون «هادوی تهرانی» و ... بهره گرفت.

از سال 72 تا 76 جزء اولین دانشجویانی بود که در رشته فلسفه دانشگاه مفید وارد و مشغول به تحصیل شد. در سال 82 به دفاع از پایان نامه سطح سه فلسفی خود تحت عنوان: «وحدت و کثرت از دیدگاه فیلسوفان مسلمان و غرب» پرداخت و پس از آن سه سال به فراگیری دروس تخصصی سطح سه در موسسه‌ی آموزشی و پژوهشی «فرق و مذاهب اسلامی حوزة قم» همت گماشت و  در اسفندماه سال 1389 موفق به گذراندن آخرین مدرک علمی حوزوی (سطح چهار- دکتری) به استاد راهنمایی جناب استاد رشاد، در رشتة فلسفه و کلام حوزه علمیه قم گردید

ایشان از سال 79 تا به سال (88)، ضمن تقبل مسئولیت دبیری گروه‌های فلسفه و کلام و قرآن‌پژوهی پژوهشگاه ونیز جلسات پاسخ به شبهات دینی و انقلاب اسلامی، مشغول به‌پژوهش‌های مختلف در رشته الهیات و معارف الهی پرداخت. وی پس از این نیز به فعالیت‌های پژوهشی خود تا به‌کنون ادامه داده و مبادرت به نوشتن مقالات و کتاب هایی به منظور ارتقاء فکر فرهنگی، اعتقادی جامعه نموده است که تا سال 93 تعداد 3 کتاب در آن مؤسسه و یک کتاب خارج از آن مؤسسه به‌‌زیور چاپ رسیده است. همچنین وی در خلال تحصیلات حوزه‌ای خود از توفیق تدریس دروس مقدمات و نیز فقه واصول، منطق و فلسفه در حوزة قم و دانشگاه‌های مختلف این استان مقدس تا به‌حال بی نصیب نبوده است.